Destination Limfjorden workshop

Branding af Limfjorden i Norge

29.10.2021
Foto: Destination Limfjorden

Destination Limfjorden deltog fra den 25. til 27. oktober på en turoperatør workshop ombord på Fjord Line. Turen havde til formål at skabe mere synlighed overfor norske og danske turoperatører, hvor der både var arrangeret destinationspræsentationer, workshop og dagstur til Stavanger.

Destination Limfjorden deltog fra den 25. til 27. oktober på en turoperatør workshop ombord på Fjord Line, der sejler mellem Norge og Danmark. Turen havde til formål at skabe mere synlighed overfor norske og danske turoperatører, hvor der både var arrangeret destinationspræsentationer, workshop og dagstur til Stavanger.

Workshoppen var arrangeret af Fjord Line. Formålet med workshoppen var at brande Destination Limfjorden og de øvrige destinationer i Nordjylland overfor det norske marked, og dermed skabe mere opmærksomhed på næroplevelserne i nabolandene for de norske og danske turoperatør.

Destination Limfjordens direktør Kristina Lehmann Schjøtt fortæller. ”Det var en helt unik mulighed at vi blev inviteret med ombord på Fjord Line, hvor vi fik en helt anden dialog med danske og norske turoperatører, end vi ellers har mulighed for. Her har det været en stor fryd at få spredt budskabet om Limfjordslandet og hvilke fantastiske muligheder vi har, med alt fra gastronomi i særklasse til molerklitterne og enestående naturoplevelser.”
Ved workshoppen blev der udvist stor begejstring for Destination Limfjordens goodiebags, som både indeholdt destinationens brochurer, østerskniv fra

Venø Seafood og molercreme fra Fur Ø Gaardbutik for at fremhæve områdets særheder. Derudover var turoperatørerne meget overraskede over mangfoldigheden af oplevelser i Limfjordsområdet, som de ikke var bevidste om, men fandt interessant efter en snak med Destination Limfjorden.
”Flere af de danske og norske turoperatører udviste interesse for Limfjordsøsters og det med at komme på østerssafari, som var en anderledelse og god vandkantsoplevelse ikke mange havde hørt om, og produktet vil passe godt til nogle af deres kunder.” fortæller Kristina Lehmann Schjøtt.

Interessen for Danmark som rejsemål for danske og norske turoperatører var stigende. Dermed var de meget opmærksomme på, også at udvikle ture i nærområderne, som helt klart er en tendens efter corona-tiden, hvor turisterne har fået øjnene op for det nære omkring dem. Da det kan give en større tryghed og sikkerhed på ferien. Efterspørgslen for Danmark og Destination Limfjorden som rejsemål er der, så Destination Limfjorden er klar til at rådgive, udvikle, vejlede og formidle kontakten til turistaktørerne i Limfjordslandet.

For nærmere information