Mors, Natur, Limfjorden

Destination Limfjorden deltager i VisitDenmarks Globale Travel Trade

26.1.2022
Foto: Destination Limfjorden

VisitDenmark afholder et virtuelle Travel Trade workshop den 26. og 27. januar, hvor Destination Limfjorden er inviteret. Workshoppen har til formål at skabe mere opmærksomhed på Danmark som feriedestination i udlandet.

Workshoppen har til formål at skabe mere opmærksomhed på Danmark som feriedestination og vise hvilke skønne oplevelser her findes. Ved workshoppen vil der være rejseagenter og turoperatører fra hele Europa.

VisitDenmark har inviteret hele turisme Danmark til Travel Trade, som Destination Limfjorden begejstret har sagt ja til. Workshoppen er et arrangement, hvor der vil være gode muligheder for at italesætte de mange fantastiske oplevelser, som hele Danmark byder på over for interesseret rejseagenter og turoperatører, som bruger dagene til inspiration til fremtidige ferieture for slutbrugeren i de repræsentative lande.  

Destinationsdirektøren Kristina Lehmann Schjøtt fortæller. ”Sidste år deltog vi også i Travel Trade workshoppen med stor succes, hvor vi talte med flere interesseret turoperatører og rejseagenter, som så nye oplevelsesmuligheder i Danmark. Derfor vil vi rigtig gerne deltage igen i år, så vi kan få bredt budskabet omkring, hvilke unikke oplevelser vi har i Limfjordens området. Noget af det der især begejstrer de internationale turoperatører, er vores unikke østers- og skaldyrsoplevelser, vores storslåede natur med molerklinter og ikke mindst vores kulturhistorie.”

Det som turoperatører og rejseagenter hovedsalig vil fokusere på, er overnatningsmuligheder og oplevelser i området. De er altid på udkig efter nye ide og muligheder, så de kan sammensætte nogle gode og spændende rejsetilbud for deres kundegruppe. Derfor ligger der en stor opgave i at inspirere, rådgive, vejlede og formidle kontakterne til overnatningssteder og attraktionerne i Limfjordslandet.

”Forberedelserne til Travel Trade har stået på længe og vi er så klar til at fortælle omkring Limfjordslandet. Det vi kommer til at gøre anderledelse i år er, at vi har indhentet forskellige tilbud fra overnatningssteder i destinationen og generelt vil have større fokus på bookbare produkter og hele tiden med blik på at promovere vores autentiske produkt, som er nemmere for turoperatører og rejseagenter at tilføje til deres produktportefølje.” fortæller Destinationsdirektøren Kristina Lehmann Schjøtt.

I starten af måneden gav VisitDenmarks markedskontorer i Europa en mini introduktion for det land de hver især præsenterede. Her fortalte de om kendskabet og hvilke befolkningsgrupper som valgte Danmark, befolknings rejseadfærd og lyst, samt hvordan Covid19 påvirker dem. Her ses der generelt en stigende interesse for at rejse. Ifølge dialoger med markedskontorerne er der også en stigende interesse i Danmark som feriedestination, hvilket det danske turismeerhverv må udnytte.

For nærmere information