Ferie for alle 2022

Destination Limfjorden deltager på Ferie for alle messen 2022

24.2.2022
Foto: Destination Limfjorden

Der findes mange indikationer på, at rejsebranchen er ved at vende tilbage til normale tider og danskerne for alvor er klar til at tage på ferie igen. Forhåbentligt ikke med en afbrudt Corona sommer som sidste år. I denne weekend løber Ferie for alle Messen i Herning af stablen, messen varer fra fredag til søndag. Destination Limfjorden vil være at finde i Hal C stand 2514 (Danmarks Hallen) sammen med en stor del af turismeaktørerne fra området. Udover den fælles stand i Hal C, er der virksomheder fra destinationen andre steder i Hal C men også i camping- og golfhallen.

”Ferie for alle er Skandinaviens største feriemesse, og vi glæder os meget til at vise vores område frem for de rejsehungrende danskere. På vores stand vil man kunne smage østers fredag og lørdag, der vil alle dage være mulighed for at bestille skaldyrsoplevelser og -ophold. Derudover vil andre lokale oplevelser som eks. skaldyrsfestivallen, øl fra Fur Bryghus, camping den storslåede natur og ikke mindst vores kulturhistorie være i fokus,” fortæller Destinationsdirektør Kristina Lehmann Schjøtt.

Det er det første fysiske fælles initiativ på tværs af kommunegrænserne siden destinationens opstart. Derfor er det en fornøjelse, at så mange aktører er gået sammen om at skabe et fælles oplevelsesunivers. Både Fur og VisitMors har i mange år deltaget på Ferie for alle, og derfor er den fælles stand et godt eksempel på det tværgående turismesamarbejde.

De gæster der kommer forbi standen, vil få et indblik i, hvilke overnatningsmuligheder og oplevelser der er i området. Derudover er der mulighed for at få en snak med de lokale turismevirksomheder med gode tips og tricks til samt spændende rejsetilbud.

”Vi glæder os til at vise vores område frem, og håber at mange besøgende vil lægge vejen forbi vores stand. Man kan både finde inspiration til sin næste ferie, købe et ophold, og der er messekonkurrencer med lækre præmier. Selvom man kommer fra området, er man naturligvis mere end velkommen til at kigge forbi, og blive inspireret til oplevelser. Vi glæder os til at se jer”, siger Kristina L. Schjøtt med et stort smil.

Der er en stigende interesse for Danmark som ferieland, både nationalt og internationalt, især outdoor og smagsoplevelser har været i vækst de sidste par år, denne trend kommer til at fortsætte. Limfjorden er ikke skabt til eller for turisterne. Den har altid været der. Og oplevelserne venter blot på at blive fundet – af dem der har lysten. Lysten til at bevæge sig gennem naturen til lands eller vands, lysten til at kaste fiskesnøren ud og vente, lysten til at bukke sig igen og igen for at plukke østers og lysten til at opsøge og udforske den lokale historie.
Limfjorden er dog andet og mere end bjergtagende natur. Det er også traditionsrige kroer og moderne restauranter. Hyggelige havne og charmerende byer. Hver med sit eget kendetegn. Men med én ting til fælles: De stolte og gæstfrie indbyggere. Ved Limfjorden er man ikke turist. Her er man gæst.

For nærmere information