Brænderiet Limfjorden

Destination Limfjorden laver et nyt tiltag for turisme- og oplevelsesaktørerne

10.9.2021
Forfatter: Maja Overgaard Jordal
Foto: Jacob Pedersen

Turisme- og oplevelsesaktørerne i Destination Limfjorden har været gennem nogle udfordrende sæsoner med Covid-19. Derfor afholder Destination Limfjorden d. 5. oktober en forretningsudviklingsworkshop, med det formål at hjælpe aktørerne i, at blive endnu skarpere på deres forretning.

Efter aktørerne i Destination Limfjorden har haft en mere spredt højsæson, er tiden nu inde til at kigge ind ad og evaluere på, hvordan sæsonen er gået, således at virksomhederne er rustet til næste år. Som noget helt nyt, inviterer Destination Limfjorden derfor til en forretningsudviklingsworkshop, hvilket er en del af ”SOS Limfjorden-projektet” for aktørerne i Skive, Struer og Morsø Kommuner. Arrangementet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Destination Limfjordens direktør Kristina Lehmann fortæller ”vi ønsker at understøtte aktørerne i at levere attraktive produkter til turisterne, og gøre det på en måde, som sikrer en sund og levedygtig forretning. Vi tilbyder derfor en forretningsudviklingsworkshop for dem, som gerne vil blive endnu skarpere på, hvordan deres kerneforretning kan skabe værdi for gæsterne.”

Til forretningsudviklingsworkshoppen d. 5. oktober vil PrimusMotor facilitere dagen. Her bliver aktørerne endnu klogere på deres forretningsmodellen og får sparring til, at se nærmere på egen forretning, herunder hvilke faktorer, som med fordel kan ændres for, at opnå en mere rentabel virksomhed, efter en hård periode med Covid-19.

For nogle år siden, deltog en mindre virksomhed (Kastberg Is) fra Silkeborg i samme type workshop, hvor fokus netop var på, hvordan forretningen kunne vækste. Ejerlederen Joachim Kastberg har nu udviklet sin virksomhed fra en ansat til mellem 5-10 ansatte og en bruttofortjeneste på 4,1 mio. kr.

Malene Stub Selmer fra firmaet PrimusMotor, der faciliterer dagen, siger: "På workshoppen får deltagerne et blik på, hvad der kan være med til at skabe en bedre forretning. Det er naturligvis ikke et "quick fix", men den 5. oktober er starten på en rejse, for de turisme- og oplevelsesvirksomheder, der har et ønske om at udvikle sig og skabe en bedre bundlinje. Efter en hård COVID-19 tid er der brug for ny energi og nye øjne på forretningen".

For nærmere information