Kick-off 21

Flot fremmøde til Destination Limfjordens Turisme Kick-off 2022

9.12.2021
Foto: Destination Limfjorden

Der var et rigtig flot fremmøde til Destination Limfjordens Turisme Kick-off 2022, som blev afholdt d. 30/11.21. Her mødtes turismeaktører til en spændende aften, hvor der blev talt om året der er gået, kommende markedsføringstiltag og nye udviklingsprojekter i Destination Limfjorden 2022.

På Turisme Kick-off 2022 mødtes flere turismeaktører fra Destination Limfjorden efter en lang og succesfuld sæson. Her opsummerede Destination Limfjordens direktøren Kristina Lehmann Schjøtt året der er gået og præsenterede markedsførings- og kommunikationsstrategien både national og international for 2022, samt det tilhørerende årshjul.

Destination Limfjordens direktør Kristina Lehmann Schjøtt fortæller. ”Turisme Kick-off 2022 er en af første e større events, hvor vi har kunnet samle hele turismeerhvervet i år. Derfor har jeg også glædet mig meget til denne aften, hvor vi endelig er samlet, selvom corona er ved at være meget tæt på os igen. Men vores turisterhverv har været igennem en meget hård periode og nogle kæmper stadig. Derfor var det meget vigtig for os at lave en god afrunding på dette år og få dem inddraget endnu mere i markedsførings- og kommunikationsstrategien for det næste år. På den måde kan aktørerne også bedre planlægge nogle af deres markedsføringsaktiviteter op mod vores kampagner, så de får det mest optimale udbytte. Samtidig har det været rigtig godt at få sat ansigter på hinanden, da det ikke er meget vi har set til hinanden det sidste 1,5 år.”

På det utrolige spændende program, var der også oplæg af projektkonsulent Bo Immersen fra Destination Limfjorden. Bo Immersen fortalte om den nye strategi for bæredygtig destinationsudvikling, som giver virksomheder mulighed for at få hjælp til den grønne omstilling.

Afslutningsvis kom Henrik Kock fra First Coffee, der præsenterede de nyeste rejsetendenser og rejseadfærd af danskerne, så aktørerne kunne få et bedre indblik i, hvordan danskerne bevæger sig i deres beslutningsprocessen, som giver en indikation på, hvordan de bedst mulig kan henvende sig eller giver ideer til produktudvikling.

”Aktørerne virkede tilfredse og gav udtryk for, at det havde været en informativ og lærerig aften med oplæggene og indsigt til vores strategi. Derudover fortalte aktørerne, at det var godt at møde hele teamet og få en snak med dem, samt møde de andre turismeaktører. Her blev der snakket på kryds og tværs af virksomheder, hvor der blev delt succeser og udfordringer med hinanden.” fortæller Destination Limfjordens direktør Kristina Lehmann Schjøtt.

Afslutningen på et år giver altid en god anledning til refleksion over ens aktiviteter, produkter og engagement, som er drivkraften for fremtidsplaner. Derfor er der allerede nu spredt en masse frø, hvor Destination Limfjorden i det nye år vil stå klar til at videreudvikle turismeerhvervet i det kommende år med workshops, netværksmøder og individuel sparring i udviklingsprocesser, forretningsudvikling og til rådgivning/vejledning af markedsføringsaktiviteter.

For nærmere information

Vælg en afdeling