Skab minder for livet i vinterferien ved Limfjorden

7.2.2022
Foto: Jyllandsakvariet

Vinterferien står for døren og endda uden restriktioner og begrænsninger. Turisme- og oplevelsesaktører i Destination Limfjorden står klar med åbne døre og giver tiden til at skabe nogle gode rammer til at for hyggelige øjeblikke med leg, sjov og tiden til at nyde hinanden.

Den helt store nedtælling til vinterferien er nemlig gået i gang. Nu bliver der snart en naturlig pause i en ellers stressende hverdag. Tid til at komme ned i gear. Tid til at komme ud og være i naturen. Tid til at tage ude og spise en dejlig middag. Tid til at tage tilbage i tiden ved områdets museer. Tid til at være sammen med dem du har kær. Tiden er de bedste forudsætninger for at være sammen med familien, vennerne eller partneren og i Limfjordslandet er der en masse passionerede aktører, som brænder for at giver jer tiden til skabe minder for livet.

Destinationsdirektøren for Destination Limfjorden Kristina L. Schjøtt fortæller. ”Jeg har store forventninger til at vinterferien, og er så glad for at restriktionerne falder lige op til vinterferien. Generelt betyder skolernes ferieperioder meget for os, da det er her familier, venner og par har tiden til at tage på eventyrer og skabe nye minde.”

En af de helt store skjulte skatter i Limfjordsområdet er livet i Limfjorden, hvor der findes et hav af skaldyr og østers, som kan spises direkte fra vandkanten med et glas bobler. Perioden for at plukke østers stopper snart, så vinterferien vil være en oplagt mulighed for at tage på østerssafari med en af områdets aktører, som guider gæsterne til hvor, hvordan og hvad der spises til østers. Denne oplevelser er både for børn og voksen.

Hvis østers ikke falder i så god smag, er der heldigvis også mange andre oplevelser i Limfjordsområdet. Her kunne børnefamilier tager et smut forbi glaskunstværkstedet Event4U, besøge nogen af områdets museer Dueholm Kloster, Skive Museum eller tage en tur til områdets molergrave og være arkæolog for en dag.
Skal vinterferien derimod bruges til komme helt ned i gear fra hverdagens stress og jag og nyd hinandens selskab kunne Kurbad Limfjorden, Room yoga eller et ophold på et af områdets charmende hoteller være et oplagt.

Udover alle de indendørs aktiviteter, så findes der også masser af gode vandre- og cykelruter omkring Limfjorden. Her kunne man blandt tage til Fur, Venø, Jegindø eller Legind Bjerge og udforske den dejlige uforstyrret og smukke natur og finde et dejligt kakaospot.
”Vi har uendelig mange muligheder for både store og små. Og vores aktører glæder sig helt vildt til at tage imod gæsterne og være med til at skabe nogen gode oplevelser ude af huset.” Fortæller Destinationsdirektør, Kristina L. Schjøtt.

Der kan findes flere sjove og spædende oplevelser på Destination Limfjordens hjemmeside, hvor der både findes noget til børnefamilier, parret og aktive oplevelser. Vinterferie ved Limfjorden | Destination Limfjorden

For nærmere information